Leeromgeving
Aanmelden
FAQ
Lessen
Delen
Fullscreen verlaten
Terug naar cursus
Cyclisch en systematisch werken aan kwaliteit op school
Welkom en introductie
Doel van de cursus
Hoe ga je hiermee aan de slag
Reflectiemodel: vertrekken van de bedoeling
Onze basistools toegelicht
PDCA
IMWR
PDCA - IMWR
5Q-vragen
Cyclisch en systematisch werken aan kwaliteit op school vanuit de flow van het schooljaar
5Q-vragen & PDCA: twee voorbeelden van hoe beide tools op elkaar aansluiten
Casus bao - organiseren van een klasbeeldoverleg
Casus so - rapporteren in so
Casus (personeels)vergadering
Casus so - vakvergadering & -verslag met integratie van PDCA-cyclus
Cyclisch en systematisch werken aan kwaliteit op school vanuit specifieke thema's
Casus bao - PDCA-cyclus bij het reflecteren over wat en hoe rapporteren
Casus so - inleiding reflectie-instrumenten bij de keuzes gemaakt naar aanleiding van de modernisering van het secundair onderwijs
Casus so - Reflectie-instrument: Evalueren van de keuzes gemaakt naar aanleiding van de modernisering eerste graad
Casus so - PDCA-cyclus bij het wegwerken van werkpunten na een doorlichting door een vakgroep
Casus bao + so - professionaliseringsnoden van leraren/school in kaart brengen
De impact van professionaliseringsbeleid
Bronnen
Inspirerende literatuur