- INTAKE & INLEIDING
- MODULE 1. GOED BEGONNEN
- CONTACTMOMENT 1.
-
MODULE 2. AAN DE SLAG MET DATA
-
2.1. Doelen module 2
-
2.2. Data zijn niet altijd cijfers10 xp
- Enquête
-
2.3. Wat je moet weten...*10 xp
- Enquête
-
2.4. Lezen en gebruiken van literatuur*
-
2.5. de datakaart*
-
2.6. Welke informatie is er al beschikbaar op onze school?
-
2.7. Welke bijkomende informatie heb je nodig?
-
2.8. Analyse van kwalitatieve data
-
2.9. Analyse van kwantitatieve data
-
MIJLPAAL 2
-
- CONTACTMOMENT 2.
- MODULE 3. EEN DATAWIJZE SCHOOL
- CONTACTMOMENT 3. Feestmoment
Waarom data gebruiken?*
Waarom is het gebruiken van data belangrijk? Uit onderzoek blijkt dat scholen die op een gerichte manier data gebruiken, ook betere leerlingresultaten halen. Maar hoe komt dit precies? Waarom is het gebruiken van data gelinkt aan sterkere onderwijskwaliteit? Het antwoord zit in de manier waarop we beslissingen nemen en de denkfouten die daar soms in kunnen sluipen.
Hoe data ons brein kunnen helpen...
Wist je dat ons brein ons soms tegenwerkt? In deze video krijg je meer informatie over systeem I en systeem II denken.
In de video wordt verwezen naar het bestseller boek van nobelprijswinnaar Daniel Kahneman "Ons feilbare denken".
Weergaven | |
---|---|
53 | Totaal # weergaven |
53 | Leden weergaven |
0 | Openbare weergaven |
Delen via e-mail
Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.