Datawijs schoolbeleid
Wil jij je onderwijskwaliteit op een onderbouwde manier versterken? Hoe weet je wat écht werkt op school? Neem je je collega's hierin mee? In dit traject vertrek je van een schooleigen uitdaging, die je zal aanpakken door meer gebruik te maken van data. Een team van pedagogisch begeleiders en onderzoekers zullen je doorheen dit blended traject op weg helpen. Het traject bevat een online leertraject (video's, oefeningen) aangevuld met een lerend netwerk waarin je verder geholpen wordt in je schooleigen uitdagingen.
Privé cursus
Alstublieft Log in contact opnemen met de verantwoordelijke.
Verantwoordelijke | Jerissa de Bilde |
---|---|
Laatst bijgewerkt | 22-03-2024 |
Doorlooptijd | 1 uur 3 minuten |
Leden | 155 |
Kwaliteitsontwikkeling
Datagebruik
-
INTAKE & INLEIDING
-
HELP! ik zie de cursusinhoud niet!
-
Waarom data gebruiken?*
-
Praktijkvoorbeelden
-
-
MODULE 1. GOED BEGONNEN
-
1.1. Doelen module 1
-
1.2. Monitoring en onderzoek*
-
1.4. Onderzoeksvragen in de praktijk
-
1.5. Een goede onderzoeksvraag
-
-
MODULE 2. AAN DE SLAG MET DATA
-
2.1. Doelen module 2
-
2.2. Data zijn niet altijd cijfers10 xp
-
2.3. Wat je moet weten...*10 xp
-
2.4. Lezen en gebruiken van literatuur*
-
2.5. de datakaart*
-
2.6. Welke informatie is er al beschikbaar op onze school?
-
2.7. Welke bijkomende informatie heb je nodig?
-
2.8. Analyse van kwalitatieve data
-
2.9. Analyse van kwantitatieve data
-
MIJLPAAL 2
-
-
MODULE 3. EEN DATAWIJZE SCHOOL
-
3.1. Interpretatie van resultaten*
-
3.2. Communiceren met impact*
-
3.3. En Actie!
-
3.4. Een datawijze schoolcultuur
-
3.5. Systematisch werken met een schoolmonitor
-
Mijlpaal 3
-