Doelen en inhouden
Doelen
De deelnemer begrijpt de gebruikte terminologie in de nieuwe structuur van het SO.
De deelnemer krijgt zicht op het kader waarbinnen het leerplan tot stand komt
De deelnemer maakt kennis met de vernieuwingen binnen het leerplan
De deelnemer verwerft inzicht in de opbouw en de structuur en samenhang van het leerplan
De deelnemer begrijpt de krachtlijnen van het leerplan
De deelnemer maakt kennis met de inhoudelijke klemtonen en didactische aandachtspunten
De deelnemer wordt getriggerd om zich verder te verdiepen in de LPD
De deelnemer leest het leerplan vanuit visie op het vak, opbouw van het leerplan (input sessie 1 en 2)
De deelnemer bekijkt in het nieuwe leerplan welke nieuwe leerplandoelen hij moet realiseren bespreekt in de vakgroep welke kansen en struikelblokken men ervaart voor de toepassing van dit nieuwe leerplan
De deelnemer bespreekt in de vakgroep welke implicaties dit nieuwe leerplan heeft op de bestaande lesmaterialen
De deelnemer formuleert verduidelijkings-vragen voor de pedagogisch begeleider ter voorbereiding van sessie 3
De deelnemer uit eventuele drempels tijdens dit vernieuwingsproces
Inhouden
Studierichtingsprofiel
Visie op het vak: wegwijzers, vormingscomponenten, krachtlijnen
Opbouw van het leerplan: inhoudelijke klemtonen en didactische aandachtspunten
Leerlijnen
Aandachtspunten
Generieke competenties
Weergaven | |
---|---|
63 | Totaal # weergaven |
63 | Leden weergaven |
0 | Openbare weergaven |
Delen via e-mail
Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.