Doelen en inhouden
Doelen
De leraar...
verkent de structuur, de inhoud en het jargon van het leerplan en ziet de parallellen met de structuur van de andere finaliteiten
kent de plaats van het leerplannen Sport in de nieuwe organisatiestructuur
krijgt zin om het leerplan Sport grondig door te nemen
gaat met goesting aan de slag om deze studierichting vorm te geven
De leraar...
leest het leerplan opnieuw vanuit de visie op het vak
bekijkt in het nieuwe leerplan welke nieuwe leerplandoelen hij moet realiseren
bespreekt in de vakgroep welke kansen en struikelblokken men ervaart voor de toepassing van dit nieuwe leerplan
bespreekt in de vakgroep welke implicaties dit nieuwe leerplan heeft op de bestaande lesmaterialen
formuleert verduidelijkings-vragen voor de pedagogisch begeleider ter voorbereiding van sessie 3
Inhouden
Visie op het vak: Wegwijzers, Vormingscomponenten, Krachtlijnen
Opbouw van een leerplan
Inhoudelijke klemtonen
Didactische aandachtspunten
Samenhang met andere leerplannen binnen dezelfde graad en met andere studierichtingen binnen of over de finaliteiten 2de graad.
We bouwen verder op het algemeen vak LO van de eerste graad en de basisopties
Weergaven | |
---|---|
89 | Totaal # weergaven |
89 | Leden weergaven |
0 | Openbare weergaven |
Delen via e-mail
Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.