Doelen en inhouden
DOELEN
De deelnemers hebben zicht op het waarom van het GFL en zijn plaats in het curriculum.
De deelnemers hebben inzicht in de continuïteit tussen de eerste en tweede graad.
De deelnemers hebben inzicht in de samenhang binnen de tweede graad.
De deelnemers begrijpen hoe het GFL zich in ons vormingsconcept situeert.
De deelnemers kunnen de accenten omschrijven: funderend, gemeenschappelijk, leerplan.
De deelnemers zijn op de hoogte van de algemene krachtlijnen.
De deelnemers kunnen de krachtlijnen van het leerplan situeren binnen de beleidsdomeinen van de school.
De deelnemers zijn er zich van bewust dat je betekenisvol leren niet op een klassieke manier kan evalueren en dat er nood is aan een brede, ontwikkelingsgericht visie op evalueren.
De deelnemers zijn zich er van bewust dat er moet nagedacht worden over gepaste rapportage.
De deelnemers zien in dat het leerplan enkel schoolbreed kan geïmplementeerd worden.
De deelnemers zien kansen in de geïntegreerde nascholing/verdiepende sessies.
INHOUDEN
Linken eerste graad-tweede graad (en concrete verschillen)
Samenhang in de tweede graad
Vormingsconcept en kadering in de wegwijzers
Krachtlijnen en introductie van het leerplan
Het GFL als beleidsinstrument: overzicht
Omschrijving en koppeling van de accenten van het leerplan.
Weergaven | |
---|---|
548 | Totaal # weergaven |
548 | Leden weergaven |
0 | Openbare weergaven |
Delen via e-mail
Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.