Doelen 

  • Je kan het vak in het curriculum situeren.

  • Je maakt kennis met het profiel van de studierichting Moderne talen. 

  • Je ziet de leerlijn naar de derde graad en het verschil met het leerplan Nederlands.

  • Je krijgt een globaal beeld van de doelen en de inhoud van het leerplan/vak.

  • Je maakt kennis met de eigenheid van het leerplan, de opbouw en de samenhang.

  • Je maakt kennis met de inhoudelijke klemtonen en didactische aandachtspunten.

  • Je leest het leerplan opnieuw vanuit visie op het vak, opbouw van het leerplan (input sessie 1 en 2).

  • Je formuleert verduidelijkings-vragen voor de pedagogisch begeleider ter voorbereiding van sessie 3.


Inhouden 

  • Visie op het vak 

  • Wegwijzers 

  •       Vormingscomponenten 

  • Krachtlijnen 

  • Opbouw van het leerplan 

  • Inhoudelijke klemtonen 

  • Didactische aandachtspunten 

  • Samenhang met andere leerplannen binnen dezelfde graad  

  • De kaders zoals vastgelegd door de VLAREG en relevant voor dit leerplan: niet bepaald door SET 

  •       Opbouw van het leerplan: Inhoudelijke klemtonen en didactische aandachtspunten 

Weergaven
106 Totaal # weergaven
106 Leden weergaven
0 Publieke weergaven
Delen op social netwerken
Koppeling delen
Delen via e-mail

Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.