Veelgestelde vragen
Lessentabel
We voorzien 4 lesuren Economie in het 5de en 6de jaar. Is dat te veel? Is dit voldoende om de keuzedoelen te realiseren?
Dat is zeker voldoende, met inbegrip van de nodige onderwijstijd voor de keuzedoelen.
Organisatie
Hiervoor verwijzen we naar het JAL-document dat een indicatie geeft van het te besteden aantal lesuren. Deze vind je bij de basissessie in dit leerpad.
Hou wel rekening met het feit dat dit een (voorlopige) inschatting - en dus suggestie - is van het aantal lestijden voor de verschillende onderdelen en geen strikte richtlijn voor leraren.
Bij deze studierichting wordt er niet uitgegaan van voorkennis economie, omdat dit eerder een informaticarichting is waarvoor de instroom ook uit een ander studiedomein kan zijn.
Dat kan zeker.
Gezien de verschillen qua leerlingenprofiel (D versus D/A-finaliteit) is dat niet aangewezen. Leerlingen Bedrijfsondersteunende informatica dienen deze inhouden binnen een tijdsbestek te realiseren dat voor leerlingen van de dubbele finaliteit erg kort is.
Evaluatie
Het is geen probleem om extra doelen mee te evalueren en mee op te nemen in de rapportering. Leraren moeten daarbij geen onderscheid maken tussen wat echt moet en waar ze zelf voor kiezen. Het is wel belangrijk dat de evaluatie valide is; dat betekent onder meer dat het aandeel van de extra’s in het geheel van de evaluatie niet buiten proportie mag zijn. Als een leerling een tekort zou behalen voor het vak enkel en alleen omwille van wat als extra niet verplicht LPD aan bod kwam, dan kan dat tekort alleen niet leiden tot een clausulering. Het kan wel een verzwarend element vormen in het globale dossier van de leerling.
Onderzoekscompetentie
Wat na de derde graad?
Andere
Weergaven | |
---|---|
11 | Totaal # weergaven |
11 | Leden weergaven |
0 | Openbare weergaven |
Acties | |
---|---|
0 | Vind-ik-leuks |
0 | Vind-ik-niet-leuks |
0 | Opmerkingen |
Delen via e-mail
Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.