Inhoud van het leerplan
In dit onderdeel van het leerpad bekijken we de inhoud van de leerplannen moderne vreemde talen.
Net zoals bij de krachtlijnen, geldt dat in de opbouw en inhoud van de leerplannen er (weliswaar kleine) verschillen zijn die verder zullen toegelicht worden in de verdiepende sessies. In deze presentatie bekijken we wat alle leerplannen gemeenschappelijk hebben.
Leeswijzer
Als leerkracht volg je de leerplandoelen. Zij geven weer wat er minimum te realiseren valt. Sommige leerplandoelen worden gevolgd door een korte duiding. Dit is een toelichting bij het leerplandoel. Daaronder vind je wenken die suggesties doen rond mogelijke aanpak. Onder ‘extra’ vind je ideeën die kunnen leiden tot verdieping of verbreding.
Enkele doelen zijn met een + aangeduid. Zij volgen niet rechtstreeks uit de opgelegde minimumdoelen, maar zijn verplicht te realiseren binnen het leerplan.
In de leerplannen Duits vind je ook keuzedoelen terug. Je bepaalt als leerkracht/vakgroep of dit in de eigen context, leerlingengroep van toepassing kan zijn. (vb creatief omgaan met Duits bij ‘Taal en communicatie’ is een keuzedoel).
In alle leerplannen vind je ook de minimumdoelen terug, in inklapbare overzichten per onderdeel van het leerplan. Bij elk minimumdoel staat vermeld in welke leerplandoelen je ze terugvindt.
Weergaven | |
---|---|
2 | Totaal # weergaven |
2 | Leden weergaven |
0 | Openbare weergaven |
Acties | |
---|---|
0 | Vind-ik-leuks |
0 | Vind-ik-niet-leuks |
0 | Opmerkingen |
Delen via e-mail
Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.