eLearning - Katholiek Onderwijs Vlaanderen
  • Leeromgeving
  • Aanmelden
FAQ
Lessen
Delen
Fullscreen verlaten Terug naar cursus
Cyclisch en systematisch werken aan kwaliteit op school
  • Welkom en introductie
    • Doel van de cursus
    • Hoe ga je hiermee aan de slag
    • Reflectiemodel: vertrekken van de bedoeling
  • Onze basistools toegelicht
    • PDCA
    • IMWR
    • PDCA - IMWR
    • 5Q-vragen
  • Cyclisch en systematisch werken aan kwaliteit op school vanuit de flow van het schooljaar
    • 5Q-vragen & PDCA: twee voorbeelden van hoe beide tools op elkaar aansluiten
    • Casus bao - organiseren van een klasbeeldoverleg
    • Casus so - rapporteren in so
    • Casus (personeels)vergadering
    • Casus so - vakvergadering & -verslag met integratie van PDCA-cyclus
  • Cyclisch en systematisch werken aan kwaliteit op school vanuit specifieke thema's
    • Casus bao - PDCA-cyclus bij het reflecteren over wat en hoe rapporteren
    • Casus so - inleiding reflectie-instrumenten bij de keuzes gemaakt naar aanleiding van de modernisering van het secundair onderwijs
    • Casus so - Reflectie-instrument: Evalueren van de keuzes gemaakt naar aanleiding van de modernisering eerste graad
    • Casus so - PDCA-cyclus bij het wegwerken van werkpunten na een doorlichting door een vakgroep
    • Casus bao + so - professionaliseringsnoden van leraren/school in kaart brengen
    • De impact van professionaliseringsbeleid
  • Bronnen
    • Inspirerende literatuur
  •  leeromgeving@katholiekonderwijs.vlaanderen



         privacyverklaring         cookiebeleid 
           
                      

 
Copyright © Bedrijfsnaam
Aangeboden door Odoo - Maak een gratis website