Cyclisch en systematisch werken aan kwaliteit op school
Verantwoordelijke | Anne Dewulf |
---|---|
Laatst bijgewerkt | 15-06-2022 |
Doorlooptijd | 1 uur 10 minuten |
Leden | 13 |
Kwaliteitsontwikkeling
-
Welkom en introductie
-
Doel van de cursus
-
Hoe ga je hiermee aan de slag
-
Reflectiemodel: vertrekken van de bedoeling
-
-
Onze basistools toegelicht
-
PDCA
-
IMWR
-
PDCA - IMWR
-
5Q-vragen
-
-
Cyclisch en systematisch werken aan kwaliteit op school vanuit de flow van het schooljaar
-
5Q-vragen & PDCA: twee voorbeelden van hoe beide tools op elkaar aansluiten
-
Casus bao - organiseren van een klasbeeldoverleg
-
Casus so - vakvergadering & -verslag met integratie van PDCA-cyclus
-
-
Cyclisch en systematisch werken aan kwaliteit op school vanuit specifieke thema's
-
Casus bao - PDCA-cyclus bij het reflecteren over wat en hoe rapporteren
-
Casus so - Inleiding: Evalueren van de keuzes gemaakt naar aanleiding van de modernisering eerste graad
-
Casus so - Reflectie-instrument: Evalueren van de keuzes gemaakt naar aanleiding van de modernisering eerste graad
-
Casus so - PDCA-cyclus bij het wegwerken van werkpunten na een doorlichting door een vakgroep
-
Casus bao + so - opmaak van een professionaliseringsbeleid
-
Kirkpatrick
-