- Welkom en introductie
- Onze basistools toegelicht
- Cyclisch en systematisch werken aan kwaliteit op school vanuit de flow van het schooljaar
-
Cyclisch en systematisch werken aan kwaliteit op school vanuit specifieke thema's
-
Casus bao - PDCA-cyclus bij het reflecteren over wat en hoe rapporteren
-
Casus so - inleiding reflectie-instrumenten bij de keuzes gemaakt naar aanleiding van de modernisering van het secundair onderwijs
-
Casus so - Reflectie-instrument: Evalueren van de keuzes gemaakt naar aanleiding van de modernisering eerste graad
-
Casus so - PDCA-cyclus bij het wegwerken van werkpunten na een doorlichting door een vakgroep
-
Casus bao + so - professionaliseringsnoden van leraren/school in kaart brengen
-
De impact van professionaliseringsbeleid
-
- Bronnen
5Q-vragen & PDCA: twee voorbeelden van hoe beide tools op elkaar aansluiten
Twee voorbeelden om de vijf Q-vragen in te zetten als reflectietool op kwaliteitsontwikkeling
Voorbeeld 1: Q5-model als spiegel voor de eigen werking
Je gebruikt de vijf Q-vragen om na te gaan hoe je het beleid van de school kunt afstemmen op de noden van de leraren en leerlingen. Je gebruikt het PDCA-model om cyclisch en systematisch aan de processen te werken.
Voorbeeld 2: Q5-model om de beginsituatie te bepalen
Na het beantwoorden van de vijfde vraag “wat leren we hieruit?” start je een PDCA-cyclus op. Je bepaalt de doelen van de gekozen prioriteit.
Weergaven | |
---|---|
463 | Totaal # weergaven |
24 | Leden weergaven |
453 | Openbare weergaven |
Acties | |
---|---|
0 | Vind-ik-leuks |
0 | Vind-ik-niet-leuks |
0 | Opmerkingen |
Delen via e-mail
Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.