- Welkom en introductie
- Onze basistools toegelicht
- Cyclisch en systematisch werken aan kwaliteit op school vanuit de flow van het schooljaar
-
Cyclisch en systematisch werken aan kwaliteit op school vanuit specifieke thema's
-
Casus bao - PDCA-cyclus bij het reflecteren over wat en hoe rapporteren
-
Casus so - inleiding reflectie-instrumenten bij de keuzes gemaakt naar aanleiding van de modernisering van het secundair onderwijs
-
Casus so - Reflectie-instrument: Evalueren van de keuzes gemaakt naar aanleiding van de modernisering eerste graad
-
Casus so - PDCA-cyclus bij het wegwerken van werkpunten na een doorlichting door een vakgroep
-
Casus bao + so - professionaliseringsnoden van leraren/school in kaart brengen
-
De impact van professionaliseringsbeleid
-
- Bronnen
Casus so - vakvergadering & -verslag met integratie van PDCA-cyclus
Maak het verslag van je (vak)vergadering PDCA-proof
Vakvergaderingen worden elk schooljaar meermaals per jaar georganiseerd. Veel vakgroepen komen driemaal per jaar samen, sommige frequenter. Verschillende items worden jaarlijks geagendeerd. Hetzelfde geldt voor werkgroepvergaderingen, vakoverstijgende vergaderingen ...
Deze casus sluit nauw aan bij de casus van de (personeels)vergadering. Het plan van aanpak om PDCA-proof te plannen vind je hier.
Hieronder vind je een model om PDCA te integreren in het verslag van je vakvergadering. Zo maakt het cyclisch en systematisch evalueren van de agendapunten een integraal deel uit van de vergadering zonder dat het een extra is dat erbovenop komt.
Weergaven | |
---|---|
19 | Totaal # weergaven |
19 | Leden weergaven |
0 | Openbare weergaven |
Acties | |
---|---|
0 | Vind-ik-leuks |
0 | Vind-ik-niet-leuks |
0 | Opmerkingen |
Delen via e-mail
Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.