Doelen 

  • Je maakt kennis met de vernieuwingen binnen het leerplan. Je ziet kansen en uitdagingen en mogelijke beperkingen van het leerplan waarbij 2 opleidingen uit 2 beroepskwalificaties in samenhang worden aangeboden.

  • Je situeert deze nieuwe studierichting binnen het domein maatschappij en welzijn op de matrix.

  • Je vergelijkt deze nieuwe studierichting met de studierichting Wellness en lifestyle in de D/A finaliteit.

  • Je ontdekt samenhang over en binnen de finaliteiten heen.

  • Je maakt kennis met de leerlijn over de graden heen.

  • Je ziet een eerste samenhang met het GFL en het ICT-leerplan.

  • Je krijgt zicht op het kader waarbinnen het leerplan tot stand komt.

  • Je krijgt zicht op de concretisering van de wegwijzers en vormingscomponenten uit het vormingsconcept in het leerplan.

  • Je maakt kennis met de eigenheid van het leerplan zoals: visie, krachtlijnen en specifieke bouwstenen.

  • Je ziet inhoudelijke klemtonen en didactische aandachtspunten.

  • Je herkent de minimale materiële vereisten en de ondersteuning vanuit het lexicon.

  • Je bespreekt in de vakgroep welke kansen en struikelblokken men ervaart voor de toepassing van dit nieuwe leerplan.

  • Je bespreekt in de vakgroep een concreet plan van aanpak over de uitwerking van het nieuwe leerplan.

  • Je bespreekt in de vakgroep welke implicaties dit nieuwe leerplan heeft op de bestaande lesmaterialen.

  • Je formuleert topics waarin de eigen deskundigheid ondersteund kan worden


      Inhouden
      
            • Matrix secundair onderwijs

            • Beroepskwalificatie van kapper

            • Beroepskwalificaties van schoonheidsspecialist

            • Wegwijzers en vormingscomponenten.

            • Visie, krachtlijnen en bouwstenen van het leerplan.

            • Samenhang met andere leerplannen zoals: Wellness en lifestyle, GFL, ICT-leerplan

            • Opbouw leerplandoelen

            • Inhoudelijke accenten

            • Lessentabel

            • Lexicon

            • Concordantietabel

            • Pedagogisch-didactische suggesties.

            • Organisatie van het leerplan in de vakgroep

            • Infrastructuur en materiële vereisten

            Weergaven
            133 Totaal # weergaven
            133 Leden weergaven
            0 Publieke weergaven
            Delen op social netwerken
            Koppeling delen
            Delen via e-mail

            Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.