Doelen en inhouden
Doelen
De deelnemer
maakt kennis met de vernieuwing van het leerplan
krijgt zicht op het kader
waarbinnen het leerplan tot stand komt
maakt kennis met de eigenheid van het leerplan, de opbouw en de samenhang
maakt kennis met de inhoudelijke klemtonen en didactische aandachtspunten
leest het leerplan opnieuw vanuit visie op het vak, opbouw van het leerplan (input sessie 1 en 2)
bekijkt in het nieuwe leerplan welke nieuwe leerplandoelen hij moet realiseren
bespreekt in de vakgroep welke kansen en struikelblokken men ervaart voor de toepassing van dit nieuwe leerplan
bespreekt in de vakgroep welke implicaties dit nieuwe leerplan heeft op de bestaande lesmaterialen
formuleert verduidelijkings-vragen voor de pedagogisch begeleider ter voorbereiding van sessie 3
uit eventuele drempels tijdens dit vernieuwingsproces
Inhouden
Eigenheid/inhoudelijke focus van het leerplan in zijn totaliteit en in relatie tot het BK en de specifieke eindtermen.
Inhoudelijke focus en onderlinge verhouding van de drie onderdelen ‘Creatie’, ‘Vormgeving’ en Modetechnieken.
Wat wordt er concreet bedoeld met de termen ‘Basis’ en ‘Ontwerp’ en op welke manier bepaald dit de inhoudelijke toepassing van de doelstellingen?
Hoe wordt er vanuit het leerplan reeds gewerkt aan een technisch dossier?
Opbouw van het leerplan o Inhoudelijke klemtonen o Didactische aandachtspunten
Weergaven | |
---|---|
39 | Totaal # weergaven |
39 | Leden weergaven |
0 | Openbare weergaven |
Delen via e-mail
Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.