Doelen 

Je maakt kennis met de vernieuwingen binnen het leerplan natuurwetenschappen. 

Je kent de plaats van de leerplannen wetenschappen in de nieuwe organisatiestructuur. 

Je krijgt zicht op het kader waarbinnen het leerplan tot stand komt. 

Je weet dat er ook doelen vanuit de beroepskwalificaties indalen naar de tweede graad. 

Je kan het verschil aangeven tussen basisleerplan en cesuurdoelen. 

Je krijgt inzicht in de nieuwe STEM-doelen. 

Je weet hoe ze de STEM-doelen moeten interpreteren en gebruiken. 

Je krijgt een overzicht van de inhouden van het nieuwe leerplan natuurwetenschappen. 

 

Inhouden 

Visie op het vakwegwijzers, vormingscomponenten en krachtlijnen.

Opbouw van het leerplan.
 

Basis, cesuurdoelen en beroepskwalificaties in de leerplannen.
 

Samenhang met andere leerplannen binnen de finaliteit of over de finaliteiten 2de graad. 

Samenhang met het leerplan natuurwetenschappen eerste graad.

Overzicht van de leerinhouden.
 

STEM-doelen verduidelijken.



Leidend kanaal externe communicatie

De websites zijn onze belangrijkste kanalen voor externe communicatie. Voor het brede publiek is er www.katholiekonderwijs.vlaanderen en voor de onderwijsprofessional onderhouden we 'de PRO.'. De nieuwsbrieven halen hun inhoud van deze websites en moeten onze doelgroepen naar de websites leiden.

De sites vertrekken  vanuit deze principes:
• gelijkgericht en samenhangend
• gebruikersgericht
nadruk op dienstverlening en kennisdeling

Site-architectuur

De PRO.-site is verdeeld in thema's, bv. Wiskunde, Taalgericht vakonderwijs, OKAN, Verenigingswerk. Die thema's worden in het navigatiemenu gegroepeerd in kolommen en kanalen. Voorbeelden van kanalen zijn 'Didactiek en leerplannen', 'Personeelsbeleid', 'Welzijn op het werk'.

Elk thema is dan weer opgebouwd uit een aantal tegels rond een specifieke dienstverlening. Voor het thema Taalgericht vakonderwijs krijg je dan bv. de tegels Aan de slag in je klas (voor leraars) en Aan de slag in je school (voor directeurs).

Dus, van 'hoog naar laag':
* site
* kanaal
* kolom
* thema
* tegel
* node

We tonen je al hoe je vanuit het menu tot op een thema geraakt. 

Klik een beetje rond op pro.katholiekonderwijs.vlaanderen om het navigatiemenu te verkennen.

Jouw website titel

Geweldige verhalen hebben een persoonlijkheid. Overweeg om een geweldig verhaal te vertellen dat persoonlijkheid geeft. Het schrijven van een verhaal met persoonlijkheid voor potentiële klanten helpt bij het maken van een relatie. Dit komt tot uiting in kleine eigenaardigheden zoals woordkeuzes of zinsdelen. Schrijf vanuit je standpunt, niet vanuit de ervaring van iemand anders.

Geweldige verhalen zijn voor iedereen, zelfs als ze maar voor één persoon zijn geschreven. Als je probeert te schrijven met een breed, algemeen publiek in gedachten, zal je verhaal nep klinken en emotie missen. Niemand zal geïnteresseerd zijn. Schrijf voor één persoon. Als het echt is voor de ene, is het echt voor de rest.

Weergaven
77 Totaal # weergaven
77 Leden weergaven
0 Openbare weergaven
Delen op social netwerken
Koppeling delen
Delen via e-mail

Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.