Doelen 

Affectieve doelstelling:  

Leraren zijn overtuigd dat een grondige herwerking van het doelenkader in de 2de graad nodig was. 

Leraren goesting geven om zich te verdiepen in de leerplannen 

 

Concrete doelstellingen: 

De deelnemer: 

maakt kennis met de vernieuwing van het leerplan 

Leraren leggen de koppeling tussen de vormingscirkel van Kath. Ond. Vl. en het leerplan 

krijgt zicht op het kader waarbinnen het leerplan tot stand komt 

maakt kennis met de inhoudelijke klemtonen en didactische aandachtspunten 

 

Leraren krijgen inzicht in: 

De Situering van  het leerplan in het  vormingsconcept (wegwijzers en vormingscomponenten). 

de krachtlijnen achter het leerplan. 

de opbouw van het leerplan. 

Eigenheid van het leerplan 

Opbouw van  een leerplandoel 

 

Leraren verwerven inzicht in de gelijkenissen en verschillen tussen het oude en het nieuwe leerplan 

 

De deelnemer … 

 

leest het leerplan opnieuw vanuit visie op het vak, opbouw van het leerplan (input sessie 1 en 2) 

bekijkt in het nieuwe leerplan welke nieuwe leerplandoelen hij moet realiseren 

formuleert verduidelijkings-vragen voor de pedagogisch begeleiding ter voorbereiding van sessie 3 . 

 

 

Inhouden 

Linken tussen leerplan en vormingscirkel s.o. 

Krachtlijnen respectieve leerplan 

Opbouw van het leerplan 

Eigenheid/inhoudelijke focus van het leerplan in zijn totaliteit en in relatie tot het BK en de specifieke eindtermen. 

De basisfundamenten eigen aan het leerplan om de leerplandoestellingen kwaliteitsvol te kunnen realiseren.  

Visie op het vak: Wegwijzers, Vormingscomponenten, Krachtlijnen 

Opbouw van het leerplan: Inhoudelijke klemtonen, Didactische aandachtspunten

Weergaven
30 Totaal # weergaven
30 Leden weergaven
0 Publieke weergaven
Delen op social netwerken
Koppeling delen
Delen via e-mail

Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.