Doelen en inhouden
Doelen
Affectieve doelstelling:
Leraren zijn overtuigd dat een grondige herwerking van het doelenkader in de 2de graad nodig was.
Leraren goesting geven om zich te verdiepen in de leerplannen
Concrete doelstellingen:
De deelnemer:
maakt kennis met de vernieuwing van het leerplan
Leraren leggen de koppeling tussen de vormingscirkel van Kath. Ond. Vl. en het leerplan
krijgt zicht op het kader waarbinnen het leerplan tot stand komt
maakt kennis met de inhoudelijke klemtonen en didactische aandachtspunten
Leraren krijgen inzicht in:
De Situering van het leerplan in het vormingsconcept (wegwijzers en vormingscomponenten).
de krachtlijnen achter het leerplan.
de opbouw van het leerplan.
Eigenheid van het leerplan
Opbouw van een leerplandoel
Leraren verwerven inzicht in de gelijkenissen en verschillen tussen het oude en het nieuwe leerplan
De deelnemer …
leest het leerplan opnieuw vanuit visie op het vak, opbouw van het leerplan (input sessie 1 en 2)
bekijkt in het nieuwe leerplan welke nieuwe leerplandoelen hij moet realiseren
formuleert verduidelijkings-vragen voor de pedagogisch begeleiding ter voorbereiding van sessie 3 .
Inhouden
Linken tussen leerplan en vormingscirkel s.o.
Krachtlijnen respectieve leerplan
Opbouw van het leerplan
Eigenheid/inhoudelijke focus van het leerplan in zijn totaliteit en in relatie tot het BK en de specifieke eindtermen.
De basisfundamenten eigen aan het leerplan om de leerplandoestellingen kwaliteitsvol te kunnen realiseren.
Visie op het vak: Wegwijzers, Vormingscomponenten, Krachtlijnen
Opbouw van het leerplan: Inhoudelijke klemtonen, Didactische aandachtspunten
Weergaven | |
---|---|
33 | Totaal # weergaven |
33 | Leden weergaven |
0 | Openbare weergaven |
Delen via e-mail
Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.