Doelen:

  • Je hebt inzicht in het vormingsconcept so.

  • Je hebt inzicht in het leerplanconcept en de uitgangspunten van de leerplannen so.

  • Je hebt inzicht in hoe scholen, vakgroepen en leraren zelf het eigenaarschap van leraren opnemen en verantwoordelijk zijn voor de realisatie ervan.

  • Je hebt inzicht in de plaats van leerplannen in het dossier modernisering so.

  • Je hebt inzicht in de structuur van de leerplannen.


    Inhouden:

    • Vormingscirkel so

    • Ruimte voor leraren(teams) en scholen vanuit de vrijheid van onderwijs

    • Opbouw van het leerplan

    • De eigenlijke leerplandoelen

    • Professionaliseringstraject





    Leidend kanaal externe communicatie

    De websites zijn onze belangrijkste kanalen voor externe communicatie. Voor het brede publiek is er www.katholiekonderwijs.vlaanderen en voor de onderwijsprofessional onderhouden we 'de PRO.'. De nieuwsbrieven halen hun inhoud van deze websites en moeten onze doelgroepen naar de websites leiden.

    De sites vertrekken  vanuit deze principes:
    • gelijkgericht en samenhangend
    • gebruikersgericht
    nadruk op dienstverlening en kennisdeling

    Site-architectuur

    De PRO.-site is verdeeld in thema's, bv. Wiskunde, Taalgericht vakonderwijs, OKAN, Verenigingswerk. Die thema's worden in het navigatiemenu gegroepeerd in kolommen en kanalen. Voorbeelden van kanalen zijn 'Didactiek en leerplannen', 'Personeelsbeleid', 'Welzijn op het werk'.

    Elk thema is dan weer opgebouwd uit een aantal tegels rond een specifieke dienstverlening. Voor het thema Taalgericht vakonderwijs krijg je dan bv. de tegels Aan de slag in je klas (voor leraars) en Aan de slag in je school (voor directeurs).

    Dus, van 'hoog naar laag':
    * site
    * kanaal
    * kolom
    * thema
    * tegel
    * node

    We tonen je al hoe je vanuit het menu tot op een thema geraakt. 

    Klik een beetje rond op pro.katholiekonderwijs.vlaanderen om het navigatiemenu te verkennen.

    Jouw website titel

    Geweldige verhalen hebben een persoonlijkheid. Overweeg om een geweldig verhaal te vertellen dat persoonlijkheid geeft. Het schrijven van een verhaal met persoonlijkheid voor potentiële klanten helpt bij het maken van een relatie. Dit komt tot uiting in kleine eigenaardigheden zoals woordkeuzes of zinsdelen. Schrijf vanuit je standpunt, niet vanuit de ervaring van iemand anders.

    Geweldige verhalen zijn voor iedereen, zelfs als ze maar voor één persoon zijn geschreven. Als je probeert te schrijven met een breed, algemeen publiek in gedachten, zal je verhaal nep klinken en emotie missen. Niemand zal geïnteresseerd zijn. Schrijf voor één persoon. Als het echt is voor de ene, is het echt voor de rest.

    Weergaven
    218 Totaal # weergaven
    218 Leden weergaven
    0 Openbare weergaven
    Delen op social netwerken
    Koppeling delen
    Delen via e-mail

    Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.