Doelen 

Je maakt kennis met de vernieuwing van het leerplan. 

Je krijgt zicht op het kader waarbinnen het leerplan tot stand komt. 

Je maakt kennis met de eigenheid van het leerplan, de opbouw en de samenhang. 

Je maakt kennis met de inhoudelijke klemtonen en didactische aandachtspunten. 

Je bespreekt in de vakgroep welke kansen en struikelblokken je ervaart voor de toepassing van dit nieuwe leerplan. 

Je bespreekt in de vakgroep welke implicaties dit nieuwe leerplan heeft op de bestaande lesmaterialen. 

Je formuleert verduidelijkingsvragen voor de pedagogisch begeleider ter voorbereiding van sessie 3. 

Je uit eventuele drempels tijdens dit vernieuwingsproces. 

 

Inhouden 

Eigenheid/inhoudelijke focus en krachtlijnen van het leerplan in zijn totaliteit en in relatie tot de verschillende beroepskwalificaties. 

Inhoudelijke focus en onderlinge verhouding van de twee onderdelen ‘CPL’ en Mode, waarvan ‘Retouche’ nu ook een onderdeel is. 

De basisfundamenten eigen aan het leerplan om de leerplandoestellingen kwaliteitsvol te kunnen realiseren. 

Visie op het vak: wegwijzers en vormingscomponenten 

Weergaven
63 Totaal # weergaven
63 Leden weergaven
0 Publieke weergaven
Delen op social netwerken
Koppeling delen
Delen via e-mail

Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.