Doelen

  • Je krijgt goesting om met het leerplan aan de slag te gaan.

  • Je bent gerustgesteld over de haalbaarheid van het nieuwe leerplan. 

  • Je ziet de samenhang tussen de moderne vreemde talen en je weet dat de visie dezelfde is. 

  • Je ziet de samenhang met Nederlands, met andere vakken, met het gemeenschappelijk funderend leerplan en met het leerplan ICT. 

  • Je begrijpt hoe we vanuit de matrix komen tot verschillende leerplannen moderne vreemde talen. 

  • Je krijgt zicht op de gelijkenissen met de huidige leerplannen MVT en op wat nieuw is. 

  • Je verwerkt de inhoud van sessie twee. 

  • Je bent klaar voor het vervolg van het traject. 

 Inhouden

  • Krachtlijnen en visie van de leerplannen moderne vreemde talen (MVT)

  • Een overzicht van de verschillende leerplannen MVT en hoe die tot stand gekomen zijn

  • Gelijkenissen met de huidige leerplannen MVT tweede graad

  • Een overzicht van wat nieuw is

  • Korte reflectie



Leidend kanaal externe communicatie

De websites zijn onze belangrijkste kanalen voor externe communicatie. Voor het brede publiek is er www.katholiekonderwijs.vlaanderen en voor de onderwijsprofessional onderhouden we 'de PRO.'. De nieuwsbrieven halen hun inhoud van deze websites en moeten onze doelgroepen naar de websites leiden.

De sites vertrekken  vanuit deze principes:
• gelijkgericht en samenhangend
• gebruikersgericht
nadruk op dienstverlening en kennisdeling

Site-architectuur

De PRO.-site is verdeeld in thema's, bv. Wiskunde, Taalgericht vakonderwijs, OKAN, Verenigingswerk. Die thema's worden in het navigatiemenu gegroepeerd in kolommen en kanalen. Voorbeelden van kanalen zijn 'Didactiek en leerplannen', 'Personeelsbeleid', 'Welzijn op het werk'.

Elk thema is dan weer opgebouwd uit een aantal tegels rond een specifieke dienstverlening. Voor het thema Taalgericht vakonderwijs krijg je dan bv. de tegels Aan de slag in je klas (voor leraars) en Aan de slag in je school (voor directeurs).

Dus, van 'hoog naar laag':
* site
* kanaal
* kolom
* thema
* tegel
* node

We tonen je al hoe je vanuit het menu tot op een thema geraakt. 

Klik een beetje rond op pro.katholiekonderwijs.vlaanderen om het navigatiemenu te verkennen.

Jouw website titel

Geweldige verhalen hebben een persoonlijkheid. Overweeg om een geweldig verhaal te vertellen dat persoonlijkheid geeft. Het schrijven van een verhaal met persoonlijkheid voor potentiële klanten helpt bij het maken van een relatie. Dit komt tot uiting in kleine eigenaardigheden zoals woordkeuzes of zinsdelen. Schrijf vanuit je standpunt, niet vanuit de ervaring van iemand anders.

Geweldige verhalen zijn voor iedereen, zelfs als ze maar voor één persoon zijn geschreven. Als je probeert te schrijven met een breed, algemeen publiek in gedachten, zal je verhaal nep klinken en emotie missen. Niemand zal geïnteresseerd zijn. Schrijf voor één persoon. Als het echt is voor de ene, is het echt voor de rest.

Weergaven
65 Totaal # weergaven
65 Leden weergaven
0 Openbare weergaven
Delen op social netwerken
Koppeling delen
Delen via e-mail

Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.