Doelen en inhouden
Doelen
De leraar begrijpt de visie achter het leerplan.
De leraar kent de opbouw van het leerplan.
De leraar begrijpt de vijf krachtlijnen van de leerplannen.
De leraar verwerft inzicht in de krachtlijnen van de leerplannen van de 2de graad.
De leraar is zich bewust van de verschillen tussen de leerplannen geschiedenis.
De leraar bekijkt hoe hij de leerplandoelen kan vertalen naar lesdoelen (lespraktijk).
De leraar reflecteert hierover binnen de vakgroep om nadien op dit niveau aan de slag te gaan.
De leraar legt samen met de vakgroep leerlijnen vast.
De leraar formuleert verduidelijkingsvragen naar de begeleiding toe.
De leraar somt eventuele drempels op.
Inhouden
Visie op het vak
Krachtlijnen (ped-did duiding)
Opbouw leerplan
Afstemming op andere leerplannen
Link met de eindtermen
Historische krachtlijnen, gekoppeld aan de leerplandoelen (= inhoudelijke klemtonen van het
leerplan)
Didactische aandachtspunten (vertaling naar lesdoelen opstarten)
Weergaven | |
---|---|
216 | Totaal # weergaven |
216 | Leden weergaven |
0 | Openbare weergaven |
Delen via e-mail
Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.