Doelen 

  • De deelnemer is overtuigd dat een grondige herwerking van het doelenkader nodig was. 

  • De deelnemer reflecteert op het resultaat van de verkennende opdracht: 

  • Hij situeert het leerplan in het  vormingsconcept (wegwijzers en vormingscomponenten). 

  • Hij kent de krachtlijnen achter het leerplan. 

  • Hij kent de opbouw van het leerplan. 

  • Hij weet hoe een leerplandoel is opgebouwd. 

  • De deelnemer is op de hoogte van de algemene aandachtspunten over de vakken heen. 

  • De deelnemer is op de hoogte van de structurele parallellen tussen het vakleerplan van de A-finaliteit en de corresponderende vakleerplannen voor de andere finaliteiten. 

  • De deelnemer maakt globaal kennis met de leerplandoelen. 

  • De deelnemer verwerft inzicht in de gelijkenissen en verschillen tussen het oude en het nieuwe leerplan. 

  • De deelnemer is op de hoogte van de volgende initiatieven en de doelen ervan. 

  • De deelnemer heeft goesting om zich verder te verdiepen in de leerplannen. 

  • De deelnemer bestudeert de leerplandoelen. 

  • De deelnemer bespreektin de vakgroep welke kansen en struikelblokkenhij ervaart voor de toepassing van dit nieuwe leerplan. 

  • De deelnemer formuleertsamen met de vakgroep verduidelijkings-vragenvoor de pedagogisch begeleider. 

  • De deelnemer begrijpt de leerplandoelen. 

Inhouden 

  • Linken tussen leerplan en vormingscirkel so

  • Krachtlijnen leerplan 

  • Opbouw van het leerplan 

  • Leerplandoelen: soorten en opbouw 

  • Aandachtspunten leerplan 

  • Gelijkenissen en verschillen tussen het huidige en het nieuwe leerplan 

  • Stappen implementatietraject 

  • Betekenis leerplandoelen 

Weergaven
298 Totaal # weergaven
298 Leden weergaven
0 Publieke weergaven
Delen op social netwerken
Koppeling delen
Delen via e-mail

Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.