Doelen en inhouden
Doelen
De deelnemer is overtuigd dat een grondige herwerking van het doelenkader nodig was.
De deelnemer reflecteert op het resultaat van de verkennende opdracht:
Hij situeert het leerplan in het vormingsconcept (wegwijzers en vormingscomponenten).
Hij kent de krachtlijnen achter het leerplan.
Hij kent de opbouw van het leerplan.
Hij weet hoe een leerplandoel is opgebouwd.
De deelnemer is op de hoogte van de algemene aandachtspunten over de vakken heen.
De deelnemer is op de hoogte van de structurele parallellen tussen het vakleerplan van de A-finaliteit en de corresponderende vakleerplannen voor de andere finaliteiten.
De deelnemer maakt globaal kennis met de leerplandoelen.
De deelnemer verwerft inzicht in de gelijkenissen en verschillen tussen het oude en het nieuwe leerplan.
De deelnemer is op de hoogte van de volgende initiatieven en de doelen ervan.
De deelnemer heeft goesting om zich verder te verdiepen in de leerplannen.
De deelnemer bestudeert de leerplandoelen.
De deelnemer bespreekt in de vakgroep welke kansen en struikelblokken hij ervaart voor de toepassing van dit nieuwe leerplan.
De deelnemer formuleert samen met de vakgroep verduidelijkings-vragen voor de pedagogisch begeleider.
De deelnemer begrijpt de leerplandoelen.
Inhouden
Linken tussen leerplan en vormingscirkel so
Krachtlijnen leerplan
Opbouw van het leerplan
Leerplandoelen: soorten en opbouw
Aandachtspunten leerplan
Gelijkenissen en verschillen tussen het huidige en het nieuwe leerplan
Stappen implementatietraject
Betekenis leerplandoelen
Weergaven | |
---|---|
306 | Totaal # weergaven |
306 | Leden weergaven |
0 | Openbare weergaven |
Delen via e-mail
Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.