Doelen 

  • De leraar heeft goesting om met het leerplan Artistieke vorming aan de slag te gaan. 

  • De leraar maakt kennis met het deel basisvorming en het complementair deel in het leerplan Artistieke vorming. 

  • De leraar kan het leerplan plaatsen binnen een verticale leerlijn Artistieke vorming. 

  • De leraar maakt kennis met de krachtlijnen van het leerplan. 

  • De leraar maakt kennis met de indeling van de leerplandoelen en hun onderlinge afstemming. 

  • De leraar weet welke accenten te leggen afhankelijk van de finaliteit waarin het leerplan wordt gebruikt. 

  • De leraar weet welke minimale uitrusting noodzakelijk is. 

  • De leraar heeft inzicht in de vragen die hij/zij heeft naar aanleiding van het verkennen van de leerplannen. 

Inhouden

  • Plaats van het leerplan Artistieke vorming tussen de andere leerplannen (MEAV – MAVO) en hun onderling verband. 

  • Eigenheid van het leerplan Artistieke vorming: gedeeltelijk basisvorming en gedeeltelijk complementair.

  • Krachtlijnen van het leerplan. 

  • Plaats van het leerplan in een verticale leerlijn.

  • Opbouw van de leerplandoelen.

  • Duiding bij het gebruik van het leerplan binnen de verschillende finaliteiten. 

  • Aandacht aan het richtingspecifiek inkleuren van de opdrachten voor dubbele finaliteit en de arbeidsmarktgerichte finaliteit. 

  • Minimale materiële vereisten.

Weergaven
227 Totaal # weergaven
227 Leden weergaven
0 Openbare weergaven
Delen op social netwerken
Koppeling delen
Delen via e-mail

Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.