Doelen 

  • De leraar heeft goesting om met het leerplan Artistieke vorming aan de slag te gaan. 

  • De leraar maakt kennis met het deel basisvorming en het complementair deel in het leerplan Artistieke vorming. 

  • De leraar kan het leerplan plaatsen binnen een verticale leerlijn Artistieke vorming. 

  • De leraar maakt kennis met de krachtlijnen van het leerplan. 

  • De leraar maakt kennis met de indeling van de leerplandoelen en hun onderlinge afstemming. 

  • De leraar weet welke accenten te leggen afhankelijk van de finaliteit waarin het leerplan wordt gebruikt. 

  • De leraar weet welke minimale uitrusting noodzakelijk is. 

  • De leraar heeft inzicht in de vragen die hij/zij heeft naar aanleiding van het verkennen van de leerplannen. 

Inhouden

  • Plaats van het leerplan Artistieke vorming tussen de andere leerplannen (MEAV – MAVO) en hun onderling verband. 

  • Eigenheid van het leerplan Artistieke vorming: gedeeltelijk basisvorming en gedeeltelijk complementair.

  • Krachtlijnen van het leerplan. 

  • Plaats van het leerplan in een verticale leerlijn.

  • Opbouw van de leerplandoelen.

  • Duiding bij het gebruik van het leerplan binnen de verschillende finaliteiten. 

  • Aandacht aan het richtingspecifiek inkleuren van de opdrachten voor dubbele finaliteit en de arbeidsmarktgerichte finaliteit. 

  • Minimale materiële vereisten.



Leidend kanaal externe communicatie

De websites zijn onze belangrijkste kanalen voor externe communicatie. Voor het brede publiek is er www.katholiekonderwijs.vlaanderen en voor de onderwijsprofessional onderhouden we 'de PRO.'. De nieuwsbrieven halen hun inhoud van deze websites en moeten onze doelgroepen naar de websites leiden.

De sites vertrekken  vanuit deze principes:
• gelijkgericht en samenhangend
• gebruikersgericht
nadruk op dienstverlening en kennisdeling

Site-architectuur

De PRO.-site is verdeeld in thema's, bv. Wiskunde, Taalgericht vakonderwijs, OKAN, Verenigingswerk. Die thema's worden in het navigatiemenu gegroepeerd in kolommen en kanalen. Voorbeelden van kanalen zijn 'Didactiek en leerplannen', 'Personeelsbeleid', 'Welzijn op het werk'.

Elk thema is dan weer opgebouwd uit een aantal tegels rond een specifieke dienstverlening. Voor het thema Taalgericht vakonderwijs krijg je dan bv. de tegels Aan de slag in je klas (voor leraars) en Aan de slag in je school (voor directeurs).

Dus, van 'hoog naar laag':
* site
* kanaal
* kolom
* thema
* tegel
* node

We tonen je al hoe je vanuit het menu tot op een thema geraakt. 

Klik een beetje rond op pro.katholiekonderwijs.vlaanderen om het navigatiemenu te verkennen.

Jouw website titel

Geweldige verhalen hebben een persoonlijkheid. Overweeg om een geweldig verhaal te vertellen dat persoonlijkheid geeft. Het schrijven van een verhaal met persoonlijkheid voor potentiële klanten helpt bij het maken van een relatie. Dit komt tot uiting in kleine eigenaardigheden zoals woordkeuzes of zinsdelen. Schrijf vanuit je standpunt, niet vanuit de ervaring van iemand anders.

Geweldige verhalen zijn voor iedereen, zelfs als ze maar voor één persoon zijn geschreven. Als je probeert te schrijven met een breed, algemeen publiek in gedachten, zal je verhaal nep klinken en emotie missen. Niemand zal geïnteresseerd zijn. Schrijf voor één persoon. Als het echt is voor de ene, is het echt voor de rest.

Weergaven
227 Totaal # weergaven
227 Leden weergaven
0 Openbare weergaven
Delen op social netwerken
Koppeling delen
Delen via e-mail

Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.