Doelen 

De deelnemer: 

  • Krijgt zicht op het kader waarbinnen het leerplan tot stand is gekomen. 

  • Maakt kennis met de visie van het leerplan. 

  • Maakt kennis met de eigenheid van het leerplan, de opbouw en de samenhang. 

  • Maakt kennis met de leerplandoelen. 

  • Maakt kennis met de mogelijkheden tot implementatie. 

  • Leest het leerplan opnieuw vanuit visie op het vak, opbouw van het leerplan (input sessie 1 en 2). 

  • Bekijkt in het nieuwe leerplan welke leerplandoelen hij kan realiseren. 

  • Bespreekt in de vakgroep welke kansen en struikelblokken men ervaart voor de toepassing van dit nieuwe leerplan. 

  • Bespreekt in de vakgroep welke implicaties dit nieuwe leerplan heeft op de bestaande lesmaterialen. 

  • Formuleert verduidelijkingsvragen voor de pedagogisch begeleider ter voorbereiding van sessie 3. 

  • Uit eventuele drempels tijdens dit vernieuwingsproces. 

Inhouden 

  • Visie op het vak: krachtlijnen, basisprincipes en leerlijn 

  • Opbouw van het leerplan: indeling en doelstellingen 

  • Implementatie 

Weergaven
651 Totaal # weergaven
651 Leden weergaven
0 Publieke weergaven
Delen op social netwerken
Koppeling delen
Delen via e-mail

Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.