Krachtlijnen
Inzicht verwerven in het landschap als systeem en in de impact van fysische en socio-economische processen op de verandering van landschappen
Leerlingen leren verschijnselen, systemen en processen te begrijpen. Er komen concepten aan bod die verband houden met landschapsvormende lagen, patronen en ruimtelijke effecten van veranderingen in landschappen
Klimaatverandering plaatsen binnen de maatschappelijke context
In de eerste graad leggen we de basis voor een leerlijn klimaatverandering. Leerlingen maken kennis met de oorzaak en met gevolgen van de huidige klimaatverandering op oceanen, landschappen en ecosystemen.
Een ruimtelijk referentiekader opbouwen
In de eerste graad wordt begonnen met de opbouw van een ruimtelijk referentiekader. De leerlingen situeren personen, plaatsen en patronen op relevante ruimtelijke schaalniveaus. Referentiekaarten ondersteunen het ruimtelijk referentiekader.
Geografische methoden, technieken, denkvaardigheden aanwenden om ruimtelijke verschijnselen te onderzoeken
Geografische methoden, technieken en vaardigheden worden ingezet om processen te onderzoeken. GIS-viewers (geografisch informatiesysteem waarbij data ruimtelijk, in verschillende lagen, worden voorgesteld in digitale kaarten) worden in de eerste graad ingezet om naast landschappelijke relaties ook ruimtelijke patronen te ontleden.
Weergaven | |
---|---|
29 | Totaal # weergaven |
29 | Leden weergaven |
0 | Openbare weergaven |
Acties | |
---|---|
0 | Vind-ik-leuks |
0 | Vind-ik-niet-leuks |
0 | Opmerkingen |
Delen via e-mail
Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.