Doelen

  • Je maakt kennis met de vernieuwingen binnen
    het leerplan.

  • Je ziet kansen en uitdagingen en mogelijke beperkingen van het leerplan .

  • Je situeert deze nieuwe studierichting binnen het domein maatschappij en welzijn op de matrix.

  • Je vergelijkt deze nieuwe studierichting met die van Haar- en schoonheidsverzorging uit de A-finaliteit.

  • Je ontdekt samenhang over en binnen de finaliteiten heen.

  • Je maakt kennis met de leerlijn over de graden heen.

  • Je ziet een eerste samenhang met het GFL en het ICT-leerplan.

  • Je krijgt zich op het kader waarbinnen het leerplan tot stand komt.

  • Je hebt zicht op de concretisering van de wegwijzers en vormingscomponenten.

  • Je maakt kennis met de eigenheid van het leerplan zoals: visie, krachtlijnen en specifieke bouwstenen.

  • Je ziet inhoudelijke klemtonen en didactische aandachtspunten.

  • Je herkent de minimale materiële vereisten en de ondersteuning vanuit het lexicon.

Inhouden

    • Matrix secundair onderwijs

    • Beroepskwalificatie van 

    • schoonheidsspecialist-adviseur

    • Wegwijzers en vormingscomponenten.

    • Visie, krachtlijnen en bouwstenen van het leerplan.

    • Samenhang met andere leerplannen zoals: Haar- en schoonheidsverzorging, GFL, GLI

    • Opbouw leerplandoelen

    • Lessentabel

    • Lexicon

    • Concordantietabel

    • Pedagogisch-didactische suggesties.

    • Organisatie van het leerplan in de vakgroep

    • Infrastructuur en materiële vereisten


Weergaven
87 Totaal # weergaven
87 Leden weergaven
0 Publieke weergaven
Delen op social netwerken
Koppeling delen
Delen via e-mail

Alstublieft in te loggen om dit te delen presentation via e-mail.