- 1 Welkom en introductie
- 2 Generieke sessie
- 3 Bewerkt leerplan aanvang september 2023
- 4. Leerplan 2° leerjaar 2° graad (schooljaar 2023-2024)
- 4.1 Verwerking leren in samenhang (vrijblijvend)
-
4.2 Verdiepende sessie
-
Doelen en inhouden
-
Input
-
Verwerking
-
II-MaVo-a - 2021-05 - Didactisch atelier ruimtelijke vorming - presentatie
-
II-MaVo-a - 2021-05 - Didactisch atelier inspirerend burgerschap - presentatie
-
II-MaVo-a - 2021-05 - Didactisch atelier economische vorming - presentatie
-
II-MaVo-a - 2021-05 - Didactisch atelier artistieke vorming - La Biomista - presentatie
-
II-MaVo-a - 2021-05 - Didactisch atelier artistieke vorming - bedekken - presentatie
-
II-MaVo-a - 2021-04 - Didactisch atelier historische vorming - presentatie
-
II MaVo a 2021 05 Didactisch atelier financieel economische vorming opname
-
II MaVo a 2021 05 Didactisch atelier artistieke vorming opname
-
II MaVo a 2021 04 Didactisch atelier historische vorming opname
-
II MaVo a 2021 04 Didactisch atelier ruimtelijk bewustzijn opname
-
Weblinks presentatie
-
Werkwijze eigen referentiekaart met GIS-2
-
Werkwijze eigen mondialiseringskaart met GIS-2
-
Inspirerend burgerschap in het leerplan MAVO - presentatie
-
Doelen en inhouden
Doelen:
De deelnemer is overtuigd dat een grondige herwerking van het doelenkader nodig was.
De deelnemer situeert het leerplan in het vormingsconcept (wegwijzers en vormingscomponenten).
De deelnemer kent de krachtlijnen achter het leerplan.
De deelnemer kent de opbouw van het leerplan.
De deelnemer weet hoe een leerplandoel is opgebouwd.
De deelnemer is op de hoogte van de algemene aandachtspunten over de vakken heen.
De deelnemer maakt globaal kennis met de leerplandoelen.
De deelnemer verwerft inzicht in de gelijkenissen en verschillen tussen het oude en het nieuwe leerplan.
De deelnemer is op de hoogte van de volgende initiatieven en de doelen ervan.
De deelnemer heeft goesting om zich verder te verdiepen in de leerplannen.
De deelnemer bespreekt in de vakgroep welke kansen en struikelblokken hij ervaart voor de toepassing van dit nieuwe leerplan.
De deelnemer formuleert samen met de vakgroep verduidelijkingsvragen voor de pedagogisch begeleider.
De deelnemer begrijpt de leerplandoelen.
Inhouden:
Linken tussen leerplan en vormingscirkel so
Krachtlijnen leerplan
Opbouw van het leerplan
Leerplandoelen: soorten en opbouw
Aandachtspunten leerplan
Gelijkenissen en verschillen tussen het huidige en het nieuwe leerplan
Stappen implementatietraject
Betekenis leerplandoelen
Weergaven | |
---|---|
447 | Totaal # weergaven |
447 | Leden weergaven |
0 | Openbare weergaven |
Delen via e-mail
Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.