4 Taal, taalgebruik en taalsysteem
Taal, taalgebruik en taalsysteem
We geven hier een overzicht van de verschillende doelen. In de verdiepende sessie verduidelijken we deze doelen nog verder.
12
De leerlingen passen inzicht in taalgebruik toe ter ondersteuning van hun communicatieve handelingen.
13
De leerlingen benoemen kenmerken van het taalsysteem en passen inzicht erin toe ter ondersteuning van hun communicatieve handelingen.
14
De leerlingen zetten eerder en nieuw verworven woordenschat in ter ondersteuning van hun communicatieve handelingen.
Dit doel sluit nauw aan bij de eerste en de tweede graad en leerlingen hebben al heel wat inzicht in tekstopbouw en het communicatiemodel.
Concepten die hier onder andere aan bod komen zijn:
-tekstopbouw, tekstverbanden, vaste structuren, argumentatie, modaliteit, enz.
Leerlingen starten in de derde graad met heel wat voorkennis van de volgende domeinen:
fonologisch, morfologisch, syntactisch, semantisch en het orthografisch domein
In alle leerplannen Nederlands is er een leerplandoel dat expliciet aandacht voor woordenschat heeft.
15
De leerlingen zetten doelgericht strategieën in ter ondersteuning van informatieverwerking en communicatieve handelingen.
Weergaven | |
---|---|
61 | Totaal # weergaven |
61 | Leden weergaven |
0 | Openbare weergaven |
Acties | |
---|---|
0 | Vind-ik-leuks |
0 | Vind-ik-niet-leuks |
0 | Opmerkingen |
Delen via e-mail
Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.