- Inleiding op dit leerpad
- Wat verwacht je van muzische vorming?
- Wat is muzische ontwikkeling?
-
Opbouw van muzische ontwikkeling
-
Opdracht 3: Veld, thema's, leeruitkomsten, doelen
-
Veld, thema’s, leeruitkomsten, doelen?
-
Muzische ontwikkeling
-
Opdracht 4: Muzische grondhouding
-
Muzische grondhouding
-
Voorbeelden muzische grondhouding
-
Voorbeelden muzische grondhouding
-
Opdracht 5: Muzische geletterdheid
-
Muzische geletterdheid
-
Opdracht 6: Muzische vaardigheid
-
Muzische vaardigheden
-
- Muzische vorming in de praktijk
Muzische ontwikkeling
De leeruitkomst van het ontwikkelveld muzische ontwikkeling bevat twee grote delen:
genieten (= beschouwen) en uitdrukken (= creëren).
Muzische vorming is voor vele leerlingen een vorm van ontspanning, een manier om emoties te verwerken of om een idee, mening of gevoel vorm te geven en te kunnen overbrengen.
Je streeft ernaar dat de leerlingen op het einde van de basisschool durven verbeelden, fantaseren, experimenteren en reflecteren.
Maar het is NIET ALLEEN plezier beleven! Er dient ook iets geleerd te worden … Wat wil je kinderen leren of laten beleven? Wat ga je hen allemaal aanleren/bijbrengen om zich kunstzinnig te kunnen uitdrukken? Welke input geef je? Dat vind je allemaal in volgende hoofdstukken.
Weergaven | |
---|---|
2 | Totaal # weergaven |
2 | Leden weergaven |
0 | Openbare weergaven |
Delen via e-mail
Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.