- Inleiding op dit leerpad
- Wat verwacht je van muzische vorming?
- Wat is muzische ontwikkeling?
-
Opbouw van muzische ontwikkeling
-
Opdracht 3: Veld, thema's, leeruitkomsten, doelen
-
Veld, thema’s, leeruitkomsten, doelen?
-
Muzische ontwikkeling
-
Opdracht 4: Muzische grondhouding
-
Muzische grondhouding
-
Voorbeelden muzische grondhouding
-
Voorbeelden muzische grondhouding
-
Opdracht 5: Muzische geletterdheid
-
Muzische geletterdheid
-
Opdracht 6: Muzische vaardigheid
-
Muzische vaardigheden
-
- Muzische vorming in de praktijk
Voorbeelden muzische grondhouding
MUgr3 Zich bewust worden van de eigen muzische en creatieve mogelijkheden (talenten) en die tonen.
Opdat leerlingen hun talenten kunnen ontdekken is het van belang dat wij de vier domeinen evenwichtig aan bod laten komen.
MUgr4 Overal muzische mogelijkheden zien en benutten.
Zoek voorwerpen in de klas, onderzoek op welke manieren je er geluid mee kunt maken. Een stapje verder en creatief denken. Zoek verschillende manieren (scheuren, kloppen, schudden, proppen, wapperen, blazen….
MUgr5 Inspelen op de muzische beleving van de anderen: kunstenaar of publiek.
Wat raakt me? Hoe komt dit schilderij, deze muziek, deze (dans)voorstelling binnen? Ontdekken dat dit voor iedereen anders is.
Kunstenaars hebben ook een bedoeling, willen een bepaalde emotie of mening overbrengen naar de toeschouwer toe.
Bekijk dit filmpje en vertel op het reflectiemoment wat het met je deed.
Weergaven | |
---|---|
2 | Totaal # weergaven |
2 | Leden weergaven |
0 | Openbare weergaven |
Delen via e-mail
Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.