MUgr3 Zich bewust worden van de eigen muzische en creatieve mogelijkheden (talenten) en die tonen.

  • Opdat leerlingen hun talenten kunnen ontdekken is het van belang dat wij de vier domeinen evenwichtig aan bod laten komen.

MUgr4 Overal muzische mogelijkheden zien en benutten.  

  • Zoek voorwerpen in de klas, onderzoek op welke manieren je er geluid mee kunt maken.  Een stapje verder en creatief denken.  Zoek verschillende manieren (scheuren, kloppen, schudden, proppen, wapperen, blazen….

MUgr5 Inspelen op de muzische beleving van de anderen: kunstenaar of publiek.

  • Wat raakt me? Hoe komt dit schilderij, deze muziek, deze (dans)voorstelling binnen? Ontdekken dat dit voor iedereen anders is.

  • Kunstenaars hebben ook een bedoeling, willen een bepaalde emotie of mening overbrengen naar de toeschouwer toe.

Bekijk dit filmpje en vertel op het reflectiemoment wat het met je deed.

 
 
                                                                                                                                                                    
Weergaven
2 Totaal # weergaven
2 Leden weergaven
0 Openbare weergaven
Delen op social netwerken
Koppeling delen
Delen via e-mail

Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.