- Inleiding op dit leerpad
- Wat verwacht je van muzische vorming?
- Wat is muzische ontwikkeling?
-
Opbouw van muzische ontwikkeling
-
Opdracht 3: Veld, thema's, leeruitkomsten, doelen
-
Veld, thema’s, leeruitkomsten, doelen?
-
Muzische ontwikkeling
-
Opdracht 4: Muzische grondhouding
-
Muzische grondhouding
-
Voorbeelden muzische grondhouding
-
Voorbeelden muzische grondhouding
-
Opdracht 5: Muzische geletterdheid
-
Muzische geletterdheid
-
Opdracht 6: Muzische vaardigheid
-
Muzische vaardigheden
-
- Muzische vorming in de praktijk
Wat is muzische ontwikkeling?
In dit ontwikkelveld nodigen we leerlingen uit om de muzische en kunstzinnige werkelijkheid – die vaak nieuw is voor hen - intens te ervaren, te beleven en ervan te genieten. Dat genieten is essentieel omdat daarin de goesting ontstaat om de ervaren expressievorm opnieuw op te zoeken, om er meer over te weten te komen of om er zelf mee aan de slag te gaan. Via beschouwen en creëren ontdekken leerlingen de eigenheid en de vele mogelijkheden van een expressievorm. Ze stellen zich vragen bij de achterliggende bedoeling.
Meer lezen over wat muzische vorming is.
Weergaven | |
---|---|
2 | Totaal # weergaven |
2 | Leden weergaven |
0 | Openbare weergaven |
Delen via e-mail
Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.