1.3 Opbouw professionaliseringstraject

Als begeleider taalbeleid zetten we in op blended leren, zo ook in dit professionaliseringstraject voor secundair onderwijs. 

Concreet maken we gebruik van een leerpad dat bestaat uit: 

Zelfstandige leermomenten


Je doorloopt individueel of - nog beter- met je team de volgende onderdelen in het leerpad, op een moment dat jou past:

2. Een taalbeleid op- of doorstarten: waarom? wat? Hoe? Hoe neem je de collega's hierin mee?

3. Nog bewuster een rijk taalgebruik  stimuleren en ondersteunen in alle lessen: waarom? wat? hoe?

4. Reflectiegesprek met taalbegeleider: je stelt tijdens dit leerpad een digitale portfolio samen. Het mapje met je documenten deel je achteraf met de taalbegeleider om samen door te nemen tijdens het reflectiegesprek. 

Contactmomenten


We organiseren een online reflectiegesprek met de begeleider taalbeleid van jouw regio. Mocht je dat nu al willen vastleggen, kan dat voor het eerste trimester via dit formulier. De link wordt op het einde van het leerpad nog eens gedeeld.

Daarnaast organiseren we ook schooloverstijgende netwerken en vormingen als verderzetting of uitdieping van dit leerpad. Deze kunnen zowel digitaal als fysiek plaatsvinden.

Meer info hierover vind je terug bij 'verder met taalbeleid?'.

Daarnaast kan je de taalbegeleiders vragen om bij jou op school langs te komen om een traject op maat van jouw school te helpen vormgeven en een stukje samen te lopen. De nodige gegevens hiervoor vind je terug bij 'Contactgegevens'.


Merk op: Dit leerpad kan gaandeweg nog uitgebreid worden. Wanneer belangrijke nieuwe inhouden beschikbaar zijn, brengen we jullie op de hoogte.


Weergaven
23 Totaal # weergaven
23 Leden weergaven
0 Openbare weergaven
Delen op social netwerken
Koppeling delen
Delen via e-mail

Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.