- 1 Welkom en introductie
-
2 Een taalbeleid opstarten en uitrollen in je school
-
2.1 Waarom inzetten op taalbeleid in onze school?
-
2.1.1 Inspectie over taalbeleid
-
2.1.2 De beginsituatie analyseren (BSA): leerlingen, leraren, beleid
-
2.1.3 Onze doelen rond taalbeleid: op leerling-, leraar- en schoolniveau
-
2.1.4 Onze visie op taalbeleid
-
2.2 Hoe een taalbeleid op onze school vormgeven?
-
2.2.1 Hoe stel je een planmatig en strategisch taalbeleidsplan op?
-
2.2.2 Hoe neem je collega's mee in dit veranderingsproces?
-
2.2.3 Hoe coach je een individuele collega/ kleine groep met dezelfde vraag hierin?
-
- 3 Taalrijk/ taalbewust/ taalgericht lesgeven
- Tot slot
Reflectiegesprek met begeleider taalbeleid
Heb je het leerpad doorlopen en de opdrachten gemaakt? Sterk van je! Je kan een afspraak maken met een van de taalbegeleiders voor een online reflectiegesprek via Teams. Voor het eerste trimester kan dat via dit formulier. In december volgt een formulier voor wie dat liever in het tweede of derde trimester laat plaatsvinden. In het online reflectiegesprek kan je feedback vragen op een aantal van je opdrachten en bijkomende vragen stellen. Je kan samen met je begeleider jouw traject op school verder vormgeven. Dat online gesprek duurt anderhalf uur. Je krijgt dan ook het certificaat dat toegang verleent tot het netwerk voor taalbeleidscoördinatoren en andere netwerken voor gevorderden.
Weergaven | |
---|---|
11 | Totaal # weergaven |
11 | Leden weergaven |
0 | Openbare weergaven |
Delen via e-mail
Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.